All photos and written content
on this site are the sole property
of Brocante Prulletjes.
Please do not copy or borrow.
Thank you.

vrijdag

Een stille getuige van oma's jeugd

...


Een bladzijde uit het poëziealbum van oma.
Mijn oma heette Elisabeth..( mmm naar wie zou ik nou toch vernoemd zijn ;-)
maar in de tijd van mijn oma's jeugd, noemen ze je  : "Betsy"

...

Mooie poëzieplaatjes hadden ze toen he...
het plaatje heeft reliëf en lijkt haast wel van fluweel.
Het album valt bijna uit elkaar, maar gelukkig zijn de versjes
nog heel goed leesbaar. Ik bewaar dit pronkstukje in een koffer,
ben anders bang dat het zal verbleken, en dát zou ik wel
heel jammer vinden !
~
Het is weer weekend ! We gaan morgen gezellig even een rondje
Delft doen..daar is op elke zaterdag een antiek-brocantemarkt, reuze
gezellig langs de grachtjes wandelen, dat alleen al is al zo pittoresk,
je waant je er echt op vakantie..terwijl het van ons vandaan
een 20 minuutjes rijden is. Ik hou d'r van !
'k Zal deze keer mijn camera meenemen, 
dan zal ik je het morgen even laten zien.
..
Ik hoop dat je ook wat leuks gaat doen,
geniet! van het weekend!
Bookmark and Share


3 opmerkingen:

LiLi M. zei

Ik ben dol op die oude poezie albums, ik heb er ook 2, maar helaas niet van familie. Mijn moeder werd door de nonnen op school gedwongen haar poezie album af te staan :-(. Delft is ook leuk! Ik kom er ook vaak, maar ben dit seizoen nog niet 1 keer naar de markt geweest. Het is morgen open monumenten dag, dus wellicht kun je je uitstapje nog gezelliger maken. Veel plezier!

Francien zei

Wat heb je toch altijd mooie "dingetjes"om ons te laten zien Elise...ook mijn album is door mijn moeder "pgeruimd"ik was al groot en keek daar toch nooit meer in??!!Wat een leuke weekend heb j altijd...fijn dat je overal kunt komen ook...lijkt me reuze gezellig Delft....snuffel maar lekker en laat zien wat je eventueel gekocht hebt.....ben heel benieuwd....
groetjes en een fijn weekend
Francien.

Hannekie(Sisterly) zei

wat geweldig zeg. ik heb niets van mijn oma. helaas..... kan me voorstellen dat je daar zuinig op bent. delft...gewelldig maar helaas wel ver weg voor mij. veel plezier
gr hannie