All photos and written content
on this site are the sole property
of Brocante Prulletjes.
Please do not copy or borrow.
Thank you.

zaterdag

Het krukje met de ongekende mogelijkheden

Vanmorgen op de zaterdagmarkt in Rotterdam centrum
een klein krukje gekocht voor 5 euro. Inmiddels heb ik
hem kaal geschuurd...nu nog een likje verf...
~
~
Nu hebben wij nog een hele oude houten keuken die we ooit in kreta blauw
hebben geverfd
en mag ik um eindelijk van manlief WIT verven !!
Nu ik ben niet bepaald thuis
in de verschillende soorten verf...en ga ik een hele brutale vraag stellen :
is er misschien iemand die mij
een advies kan geven over welke verf te gebruiken ? Of mij kan vertellen
welke verf zij gebruikt heeft om eea op te knappen ?
~
Ik wil dit krukje dan als proefje gebruiken om te zien
hoe eea uit zal vallen alvorens ik mijn hele keuken(tje!)
er mee besmeur ;-)
Help ! Want ik heb geen idee, maar het lijkt me zo gaaf!
Overigens krijgt dit krukje wel een gouden functie hoor..
ik ben 1.63 groot, en heb dus altijd problemen om
ergens bij te kunnen...dit kleine krukje gaat mij
dus een enorme dienst bewijzen !
~

4 opmerkingen:

Bonjade zei

Goeie vraag...... tja ik smeer altijd van alles op hout...tot muurverf aan toe, witte latex verf..maar ik geloof niet dat je mij moet volgen met mijn ideeën.
Je krijgt vast veel goede tips en het resultaat zie ik graag op foto.
Fijn weekend

Yvonne zei

ben je bekend op picasa ?? brigitta heeft net haar keuken geverfd met old white van farrow & ball, ik vind dat een prachtige kleur, en zelf hebben wij van die verf de kozijnen in pointing white, ook super mooie kleur.
dit is de link van het album van Brigitte, kan je ff kijken :-)

http://picasaweb.google.com/brigittevdsande/KeukenProject150209#
ff knippen en plakken, zie ik
vind je krukje ook super de super !!
groetjes Yvon

Freekje -Buitenleven in de Binnenstad- zei

Hoi, ja, ja een leuke klus de keuken verfen. (maar ook een beetje en rotklus ;))

Ik heb afgelopen zomer mijn keukendeurtjes geverfd in zeeblauw van VTwonen. Mijn advies is: haal de deurtjes niet los, laat ze lekker hangen, want het is een timmermans klus om ze weer pas te hangen! Tja en verder moet ik zeggen dat mijn ervaring met duurdere verf zeker beter is, de VTwonen verfsoorten dekken super goed! Enne, aangezien er al verf op de deurtjes zit zou ik ze niet ook nog es gaan gronden, gewoon schuren en ontvetten en dan lekker verfen.
Heel veel succes!
Fijne avond en zondag!

Francien zei

Ik zou het ook met old white doen en daarna een beetje hier en daar opschuren tot het bruine er een beetje weer door komt....een soort white wash...ben benieuwd hoe je het gaat doen...succes!!
groetjes Francien.